[ Generalna ] 27 Januar, 2015 13:16

1. Podmazivanje: Glavna funkcija motornog ulja je ta da omogući lakše klizanje jedne površine po drugoj, tj. da smanji trenje. Smanjenjem trenja smanjuje se trošenje delova motora i štedi energija. Do najvećeg trošenja motora dolazi prilikom pokretanja - pre nego što ulje dosegne sve kritične delove. Kada se motor zagreje, ulje ne sme postati previše "retko" jer uljni film mora biti dovoljne debljine za kvalitetno podmazivanje motora. Otpor ulja prema tečenju se naziva viskoznost. Ulje niske viskoznosti obično nazivamo retkim, a ono visoke viskoznosti gustim. Uticaj temperature na viskoznost motornog ulja je vrlo različita, zavisi od vrste ulja. Veliki izbor motornih ulja po veoma prisupačnim cenama mozete na: http://www.autodelovi-gasoprema.com/prodaja-ulja-za-automobile-povoljno

2. Odvođenje toplote: Energetska iskoristivost savremenih motora kreće se oko 40 odsto, što znači da se približno 60 odsto ukupno razvijene toplotne energije nastale sagorevanjem goriva u motoru odvodi u okolinu preko sistema za hlađenje motora. Dok se gornji delovi motora hlade tako da se toplina prenosi direktno na rashladno sredstvo, pokretni delovi motora, poput radilice, ležajeva, bregaste osovine, klipova i sl. hlade se otokom ulja.

3. Održavanje čistoće motora: Zbog  niza razloga gorivo u benzinskim i dizel motorima ne sagoreva u potpunosti. Jedan deo neizgorelog goriva ulazi u celi niz složenih hemijskih promena i pod određenim uslovima formira čađ i garež. Veći deo neizgorelog goriva odlazi kroz izduvni sistem u obliku čađi, ali jedan deo se probije i u kućište motora. Spajanjem čađi i vode nastaje talog, mulj. Talozi zatvaraju uljne kanale i time smanjuju njegov protok. Bazna ulja imaju vrlo ograničenu sposobnost sprečavanja ovih odpada da formiraju taloge, pa su zato sastavni deo paketa aditiva i detergenti, koji imaju zadatak da uklone postojeće taloge i sprečavaju nastajanje novih.

4. Zaštita od korozije: Kvalitetno motorno ulje smanjuje trošenje delova motora na taj način što sprečava dodir kliznih površina. Uprkos tome još može doći do hemijskog trošenja

[ Generalna ] 20 Januar, 2015 10:44

Filter vazduha se menja u zavisnosti od uslova eksploatacije posle pređenih 10 - 20.000 kilometara. U toku zimskog perioda u atmosferi se nalazi mnogo manje prašine tako da ovaj element neće biti naročito opterećen, ali njegova kontrola i eventualna zamena je preporučljiva. .Veliku ponudu po povoljnim cenama možete pogledati na adresi http://www.autodelovi-gasoprema.com/auto-delovi-prodaja/prodaja-filtera-najpovoljnije/filtervazduha-pionir Vožnja automobila bez filtera vazduha direktno utiče na dužinu radnog veka motora, dok će vožnja sa zaprljanim filterom uticati na potrošnju goriva i performanse.

SVRHA FILTERA VAZDUHA

Funkcija filtera vazduha je zaštita motora od spoljnih  prljavština.Zavisno od snage motora (kubikaži), motor "udiše" od 200 do 500 kubnih metara vazduha svakih sat vremena. Vazduh sadrži prašinu, prljavštinu u raznim oblicima te na ovaj ili onaj način ugrožavaju rad motora. Kao rezultat toga, filter vazduha mora da OBEZBEDI dovod vazduha bez ikakve prljavštine i prašine u motor.

Mora biti napravljen tako da u sebi može zadržati veliku količinu prašine i nećistoće (između 50 i 200g), a u mogućnosti pri ekstremnim uslovima i do 500g prljavštine.

Kako bi osigurali visok standard  filtera, a ujedno i kvalitete, potrebno je koristiti kvalitetne materijale, pre svega materijale nove generacije "flame-retardant". Određeni filteri vazduha danas dolaze i sa predfilterom za povećanje čistoće.

ZAŠTO MENJATI FILTER VAZDUHA?

Da bi motor radio potreban mu je vazduh. Nefiltrirani vazduh  je prepun prašine i nečistoća, zavisno od zemlje, klime, vrste zemljišta itd. Korištenjem neispravnog filtera(tj zaprljanog-istrošenog) vazduha u motoru može doći do kvara istog.

Filter vazduha koji je u lošem stanju može dovesti do problema sa performansama, kao npr:

  • Problemi sa rasplinjačem - sistemom ubrizgavanja
  • Gubitak performansi vozila - slabije vuče
  • Povećana potrošnja goriva
  • Povećanjem dovoda vazduha dolazi do pada pritiska, a što dovodi do  zagađenja
  • Prodor prašine, preko rasplinjača ili ubrizgavanja goriva, uzrokuje oštećenja motora  

KADA PROMENITI FILTER VAZDUHA?

Kao i ostale filtere i ovaj bi se trebao menjati barem jednom godišnje, odnosno prema preporuci proizvođača vozila.

[ Generalna ] 24 Decembar, 2014 12:35
Nove Metlice Brisača tokom zimskih meseci u sud za prskanje šoferšajbne mora da se sipa isključivo tečnost koja se ne zamrzava. Voda obavezno zaledi ne samo u bidonu, već i u plastičnim crevima i prskalicama, zajedno sa nečistoćom koja se tu uvek nađe. Ako se to desi, i kada se otope, brizgaljke neće da rade, a njihovo čišćenje je pravo mučenje jer su otvori uski. Za lošu vidljivost često su krive i dotrajale metlice brisača, pa se preporučuje njihova zamena. Olakšavajuća okolnost je što ne moraju da se kupuju kompletne, zajedno sa nosačem, već samo gumeni deo koji se može jeftino nabaviti na metar i po potrebi odseče i montira po meri. Efikasnost brisača zavisi i od opruga koje ih pritiskaju za staklo. Ako su oslabile, metlice nisu krive za lošu vidljivost.Na našem sajtu mozete pogledati veliki izbor metlica brisača http://www.autodelovi-gasoprema.com/auto-delovi-prodaja/metlice-brisača-vidikovac-rakovica-cena pored običnih tzv grafitnih metlica brisača u ponudi su i silikonske metlice brisača i to pa jako povoljnim cenama.

Jako vazan deo koji je bitan za bezbednost svih učesnika u saobraćaju su brisači. Oni moraju da pružaju dobar pogled u svim vremenskim uslovima. Sa SCT nemačkim brisačima kupac dobija najviši kvalitet brisanja, inovativni dizajn I maksimalnu udobnost čak I u ekstremnim vremenskim uslovima. Koristeći inovativnu tehnologiju SCT brisači garantuju najbolju vidljivost I maksimalnu bezbednost.

Metalni okvir je otporan na atmosferske pritiske. Extra mekana guma brisača omogućava veliku fleksibilnost, karakteriše je tiho kretanje bez trljanja I škripe, bez obzira na to da li pada kiša, sneg ili se uključuju radi pozdravljanja. Metlica brisača obezbedjuje efikasno čišćenje tokom svog čitavog životnog veka.

[ Generalna ] 22 Decembar, 2014 12:49

FILTER KABINE - vezan i za zdravstveno stanje putnika/korisnika vozila

  Prašina, izduvni gasovi, polen, bakterije, ostaci kočnica, plesni, sumporov dioksid,  razne druge čestice i zagadjuju unutrašnjost kabine vozila. Utiču na zdravlje i dobrobit svih korisnika vozila. Filteri kabine filtriraju sve ulazne čestice do veličine oko jednog mikrometra. Oni štite odspoljnog zagađenja interijera i uklanjaju sve neprijatne  mirise koji ulaze u kabinu vozila. Danas više od 94% novih vozila je opremljeno filterom kabine, bez obzira da li vozilo ima klima uređaj ili ne. Postoje dve vrste filtera kabine filter polena i sa aktivnim ugljenikom.

ZAŠTO MENJATI FILTER KABINE?           

Ako je filter pun bakterija, nečistoće,i prašine i sl., može uzrokovati razne bolesti, infekcije i alergijske reakcije. Prozorska stakla će se magliti, a raspadanje bakterija i nećistoće proizvoditi će neprijatan miris.

KADA ZAMENITI FILTER KABINE?

Trebalo bi se barem 2 puta godišnje menjati filter kabine (pred zimu i leto), odnosno prema preporukama proizvođača vozila. Veliki izbor ovih filtera po veoma povoljnim cenama  mozete pogledati na: http://www.autodelovi-gasoprema.com/auto-delovi-prodaja/prodaja-filtera-najpovoljnije/filterkabine-klima-pionir-cena Najbitnije od svega je da tako čuvate svoje zdravlje i zdravlje ostalih koji se voze u vašem vozilu. 

[ Generalna ] 09 Decembar, 2014 09:51

PRVI KORAK - IZABERITE PRAVI AKUMULATOR

U priručniku koji ste dobili uz svoje vozilo potražite preporuke proizvođača (OEM) u vezi sledećih osobina:

Veličina akumulatora - veličina akumulatora koja odgovara dimenzijama Vašeg vozila. Brojna vozila mogu prihvatiti više od jedne veličine.

Struja hladnog starta (engl. Cold Cranking Amps, CCA) - CCA od ogromne je važnosti kao pokazatelj osobina pokretanja. To je vrednost u amperima koju akumulator može podržavati 30 sekundi pri temperaturi od 0˚F (-17,8˚C) dok se napon akumulatora ne smanji do neupotrebljivog nivoa.

Rezervni kapacitet (engl. Reserve Capacity, RC) - pomaže pri napajanju električnog sistema Vašeg vozila ako alternator zakaže. Govori nam koliko minuta akumulator može osiguravati dovoljno snabdevanje električnom strujom pre no što napon padne ispod minimalne vrednosti potrebne za pokretanje vozila. Uopšteno važi, za CCA kao i RC: što je veća vrednost, to bolje. Živite li u hladnom podneblju, CCA bi trebao biti važan kriterijum prilikom izbora akumulatora. Međutim, ako živite u toplom podneblju, nije Vam potreban CCA izrazito visoke vrednosti.Ako tražite akumulator dubokog ciklusa za primenu u plovilima ili vozilima za slobodno vreme, morate obratiti pažnju na sledeće:

Vrsta opreme koja se napaja
Jačina struje u amperima potrebna za pokretanje opreme
Vreme upotrebe izražen u satima

Pomnožite ampere sa satima da biste dobili potrebnu vrednost izraženu u Ah
Potrošnja struje opreme (amperi) x vreme (sati) = Ah

Pročitajte korisnički priručnik radi detaljnih uputa. Pre nego što izvadite stari akumulator, zapamtite lokaciju pozitivnog pola na akumulatoru te polaritet na pozitivnom kablu. Na taj način izbegavate mogućnost obrnute ugradnje akumulatora. Zbog toga vam predlažemo da posetite najpovoljnijeg prodavca auto delova: ZTR DADI BI1 u Rakovici na Vidikovcu, koji raspolaže sa više vrsta akumulatora po povoljnim cenama a takodje postoji i mogućnost plaćanja na odloženo čekovima gradjana, kao i internet prodavnicu http://www.autodelovi-gasoprema.com/prodaja-akumulatora-original-povoljno

Pročitajte Informacije u vezi sa sigurnošću i rukovanjem

Najpre uklonite uzemljeni kabl (masu). Ova mera opreza zaštitiće žice i/ili akumulator od mogućih oštećenja, do kojih može doći u slučaju slučajnog uzemljenja sa alatima.

[ Generalna ] 04 Decembar, 2014 12:17

Filteri goriva

ČEMU SLUŽI FILTER GORIVA?

Filter goriva osigurava zaštitu sistema ubrizgavanja goriva. Vrši eliminaciju nečistoća koje gorivo sadrži u sebi ili ih odnosi iz rezervoara goriva. Smešten u sistemu goriva između pumpe goriva i sistema ubrizgavanja, filter filtrira sve čestice veće od 8 mikrometara. Izbor filterskog materijala koji se koristi kako bi se osigurala filtracija goriva treba ispuniti 2 uslova:

- osigurati zaštitu brizgaljki goriva

- održati tok filtracijskih performansi tokom vremena na osnovu zahteva proizvođača vozila

Filtriranje goriva osigurava optimalne performanse motora te produžuje njegov radni, odnosno životni vek. Zbog toga vam predlažemo da posetite najpovoljnijeg prodavca auto delova: ZTR DADI BI1 u Rakovici na Vidikovcu, koji raspolaže sa više vrsta antifriza za vaš automobil, predlažemo da pogledate i ostale proizvode po veoma povoljnim cenama na internet prodavnici http://www.autodelovi-gasoprema.com/auto-delovi-prodaja/prodaja-filtera-najpovoljnije/filtergoriva-maliservis-redovnazamena-kvalitetno 

Filter goriva treba da se menja u redovnim i propisanim intervalima. Ako se redovno ne menja, može doći do smanjenja protoka goriva, a time i do poteškoća u radu motora. Jedan od najvećih neprijatelja sistema za gorivo je voda, koja nastaje kondenzacijom vazduha u normalnom radu motora. Parafin koji je sastavni deo nafte, kristalizira se kada se spuste temperature. Ti kristali začepljuju fiilter goriva .Ako nećistoće iz goriva nisu sakupljene u filteru, mogu dovesti do začepljenja sistema koji snabdeva motor gorivom i time zaustaviti motor. U modernim elektronskim sistemima ubrizgavanja goriva, filter mora snositi pritisak od 6 atmosfera, a filtracijski prag iznosi od 3 do 5 mikrometara. 

[ Generalna ] 01 Decembar, 2014 13:29

Prvo što bi trebalo da se zna jeste da su redovna kontrola i zamena ulja na automobilu veoma važna stvar. Takodje spada u najbitniju stvar kada je u pitanju održavanje vašeg automobila.

Redovna zamena ulja će doprineti da vaš motor radi pravilno, bez pregrejavanja, smanjuje habanje metalnih površina u motoru što na kraju produžava vek trajanja motora.Obavezno je, prilikom zamene ulja, zameniti i filter za ulje.PERIOD menjanja ulja varira u zavisnosti od motora, kao i od vrste ulja koje se koristi, ali okvirno, ulje treba menjati na svakih od 5.000 do 10.000 pređenih kilometara. Mnogi ga samo dolivaju, što nije dobro.

Odabir ulja je takođe važna stvar.Zbog toga vam predlažemo da posetite najpovoljnijeg prodavca auto delova: ZTR DADI BI1 u Rakovici na Vidikovcu, koji raspolaže sa više vrsta motornih, ulja renomiranih proizvođača za vaš automobil, kao što su Castrol, Elf, Mobil, Mogul, Nisotec, Selenia, Steinberg, Total.. Predlažemo da pogledate i ostale proizvode po veoma povoljnim cenama na internet prodavnici http://www.autodelovi-gasoprema.com/prodaja-ulja-za-automobile-povoljno

 Obavezno je, prilikom zamene ulja, zameniti i filter za ulje. Uljni filter je bitan faktor koji značajno utiče na period zamene ulja. Vrlo često je najslabija karika u uljnom sistemu, što se ponekad zaboravlja. Osim efikasnosti filtriranja i propuštanja ulja u cirkulacione tokove, što je veoma važno kod podmazivanja motora, uljni filter u sebi zadržava čestice habanja metala koji mogu katalitički delovati na proces degradacije ulja. FILTER ZA ULJE služi za odvajanje nečistoća, metalnih opiljaka i čađi iz motornog ulja, tako da čisto ulje dođe do kliznih površina i osigura podmazivanje pokretnih delova motora. FILTER ULJA  obezbeđuje konstantno snabdevanje motora čistim uljem. Filtere ulja takodje mozete naći u ponudi u ZTR DADI BI1 u Rakovici na Vidikovcu kao i na internet stranici http://www.autodelovi-gasoprema.com/auto-delovi-prodaja/prodaja-filtera-najpovoljnije/filterzaulje-povoljno-kvalitetno-zamena-cena-pouzdano

Treba znati da izbor odgovarajućeg ulja ne samo što produžava životni vek automobila, već i znatno smanjuje potrošnju goriva, i to od tri do osam odsto, a u zimskim uslovima i više. 

 

 

[ Generalna ] 07 Novembar, 2014 08:43

Proverite kvalitet antifriza u rashladnom sistemu. Nivo možete prekontrolisati sami, a tačku mržnjenja mogu besplatno da vam izmere u većini servisa ili na benzinskoj pumpi. Preporuka je da tačka smrzavanja antifriza bude maksimalno 20 stepeni ispod nule. Ako je temperatura viša od propisane, promenite rashladnu tečnost. Nipošto nemojte eksperimentisati sa dolivanjem stoprocentnog antifriza u hladnjak kako bi mu poboljšali kvalitet ako ne znate koji je već usut. Mešanje dve vrste rashladne tečnosti štetno je po motor. Stvaraće se talog koji začepljuje kanale u hladnjaku i time otežava protok, a mogu da stradaju i gumeni dihtunzi i semerinzi. Većina proizvođača i tako propisuje izmenu cele rashladne tečnosti svake druge godine, pa treba izbegavati dolivanje.

Antikorozivna svojstva antifriza gube se već posle dve godine. Tada on menja hemijski sastav i od baze pretvara se u kiselinu koja izaziva oksidaciju. Od takvog antifriza najpre stradaju hladnjaci, ali može da pojede gumena creva, dihtunge, pa i glave motora. Najosetljivije su aluminijumske u kojima kiseli antifriz buši rupice. Kada se dugo ne menja, antifriz se razlaže i promenom stvara talog i hladnjak se napuni prljavim muljem. Zato se smanjuje protok rashladne tečnosti i stvara veći pritisak u sistemu za hladenje, pa je samo pitanje vremena kada će da stradaju saća.

Rashladna tečnost ne sme nikako da se razblažuje običnom,nego isključivo destilovanom vodom. "Česmovača" je puna bigra koji brzo začepi saće hladnjaka i auto može da "prokuva".Zbog toga vam predlažemo da posetite najpovoljnijeg prodavca auto delova: ZTR DADI BI1 u Rakovici na Vidikovcu, koji raspolaže sa više vrsta antifriza za vaš automobil, predlažemo da pogledate i ostale proizvode po veoma povoljnim cenama na internet prodavnici http://www.autodelovi-gasoprema.com/prodaja-ulja-za-automobile-povoljno/antifriz-destilovana-voda-i-tecnost-vetrobranskog-stakla Zabrana posebno važi za kola japanskih proizvođača koja imaju vrlo uske kanale za prolaz antifriza i lako mogu da zapuše od kamenca iz obične vode. Ne upućeni vozači obično naprave veliku grešku kada u hladnjak sipaju ne razblaženi, stoprocentni antifriz verujući da tako štite auto i od sibirskog mraza.To je greška, jer koncentrat ima tačku zamrzavanja izmedu - 8 i - 16 stepeni, što je manje od razblaženog antifriza.
 

[ Generalna ] 07 Novembar, 2014 08:25
Ukoliko možete da pročitate ovaj članak, uspešno ste se registrovali na Blog.rs i možete početi sa blogovanjem.